Αρχείο ΚΚΕ 70 χρόνια ΔΣΕ

Monday, January 28, 2008

Έχει νοημα να ρωτάμε "Πόσο σοσιαλιστικό είναι το Linux;"

Με αφορμή το Π.Α.ΜΕ. Linux και την πρωτοβουλία του θα ήθελα να συγχαρώ το Π.Α.ΜΕ. Κοζάνης και να εκφράσω τις επιφυλάξεις μου όσων αφορά το "Ελεύθερο "Λογισμικό "Ανοιχτού" Κώδικα.

Είναι Προλετεριακό;Καπιταλιστικό;


Φιλελεύθερο; Σοσιαλιστικό;
Εδώ ανοίγουνται δύο μεγάλα ζητήματα "Ελεύθερο Λογισμικό" και "Ανοικτού Κώδικα"
Από αληλογραφία που είχα με τον Χάρη που είναι στην παραγωγή στον τομέα του λογισμικού παραθέτω ένα απόσπασμα που μου γράφει ο Χάρης:

"Δεν είναι και πολύ σοσιαλιστικά τα ελεύθερα προγράμματα! Σαν θεωρία ναι, αλλά στην πράξη είναι ελεύθερα κυρίως για το μεγάλο κεφάλαιο. Θυμίζει λίγο εθελοντισμό - θα κάτσω να γράψω τζάμπα κώδικα μπας και εμπλουτίσω το βιογραφικό μου και να δει ο μελλοντικός εργοδότης μου ότι μου αρέσει να δουλεύω χωρίς λεφτά μόνο για... την αγάπη του. Ταυτόχρονα το μεγάλο κεφάλαιο παίρνει τσάμπα προγράμματα αναγκαία για τη λειτουργία του (apache, mysql κτλ), που τα ποιο σημαντικά συνήθως δεν αφορούν τους απλούς χρήστες.

Δες μόνο ποιοι είναι στο ΔΣ της linux foundation http://www.linux-foundation.org/en/Board ή ποιοι ουσιαστικά χρηματοδοτούν την ανάπτυξη του firefox (Google)."
Βέβαια διαφωνώ και λέω κάποια προβλήματα λύνονται λόγω ανοιχτού κώδικα ενώ άλλα δημιουργούνται. Σε μερικές περιπτώσεις αφού όλοι αυτοί που τον αναπτύσσουν ή συμβάλλουν στην ανάπτυξη του καρπόνωνται έπειτα από την χρήση αν και τον κόπο τους καρπώνονται και αρκετοί άλλοι που δν δούλεψαν,όχι τόσο σοσιαλιστικό όντως.

No comments: